niedziela, 22 grudnia 2013

Powrót do korzeni: duszony jarmuż

Jarmuż przebojem wraca na nasze stoły, podobnie zresztą, jak topinambur. Są to przecież warzywa, które onegdaj jadali nasi przodkowie. Dlatego cieszy nas, że znowu można je znaleźć na targach i straganach... Czekamy jeszcze, aż pojawią się w sklepach.

Nam udało się trafić na jarmuż, topinambur jeszcze przed nami.
Możliwości jest szereg, my wybraliśmy dodatek w postaci duszonego w śmietanie (gwoli ścisłości, próbowaliśmy także zrobić chipsy z jarmużu, ale zajęłam się czymś o całe 3 minuty za dużo, więc do tego dania wrócimy, czarne nie były dobre...) - danie genialne w swej prostocie.


Potrzebujemy:
- kilka - kilkanaście liści jarmużu (bez twardej łodygi)
- oleju i wody do blanszowania
- pieprzu i sosu sojowego do przyprawienia
- gęstej śmietany

Jarmuż myjemy, odcinamy od twardej łodygi i tniemy na bardziej przystępne kawałki (możemy zrobić to nożyczkami).
Blanszujemy we wrzątku z olejem, przyprawiamy, dodajemy śmietany i dusimy do miękkości, co zajmie nam jakieś 15 minut.


W wersji nieco bardziej bogatej, jako samodzielne danie, możemy także dodać cebuli, czosnku i pokrojonej w paski wędliny. Zamiast sosu sojowego możemy użyć soli lub bulionu.

Smacznego!

1 komentarz :

  1. Nazywam się pani Vera, jestem z Meksyku, tak prawdziwe, gdy próbowałem go i tak prawdziwe. Nie wierzę, że moje życie może się zmienić na lepsze. Naprawdę chcę używać tego medium docenić wspaniałą pracę dr usobo o tym, jak pomógł mi przynieść mój mąż z powrotem do domu. Mój mąż i ja żyć razem szczęśliwie z naszym synem, aż diabeł musiał wziąć kobietę w naszym gronie. Mój mąż nagle zmienił. Zaczęło się wieczorem i przy innej okazji nawet nie wrócić do domu przez 5 dni. Próbowałem dowiedzieć się, co poszło nie tak, ale zawsze mówię nic. Trwało to aż w końcu ja i nasz syn zostawił dla innej kobiety .. Próbowałem wszystkiego, aby go z powrotem, odwiedziłem wiele duchowych domów, ale nie był w stanie mi pomóc, zamiast spędzania dużo pieniędzy bez żadnych rezultatów. Pewnego dnia, gdy szedłem w internecie w poszukiwaniu pracy, widziałem różne świadectwa różnych osób mówi o człowieku, siatki i jak pomógł rozwiązać ich problemy. Jeden powiedział, że pomagał leczyć swoje choroby, drugi powiedział, że pomógł jej zajść w ciążę po 11 latach bezdzietności i zobaczyłem inny, który powiedział, że pomógł uratować swoje małżeństwo i dostać dobrą pracę, niech poczty e tego wielkiego człowieka, więc postanowiłem dać człowiek test i mam z nim kontakt na jego e-mail: drusobospelltemple@gmail.com
    Zetknąłem się z tego wielkiego człowieka i powiedziałem moje problemy, a on był w stanie mi pomóc przywrócić mojego męża przeprosić mnie i naszego syna, mam dobrą pracę, a teraz wyjeżdżamy szczęśliwie niż kiedykolwiek. Ohh Dziękuję Bogu za wysłanie wielki człowiek jak doktor usobo, aby pomóc ludziom w tym świecie ze swoimi problemami, to wielki człowiek. I będą mówić o swoich dobrych uczynków na świecie. Możesz również skontaktować się z nim dziś w e-mail: drusobospelltemple@gmail.com
    Dr usobo powiedział też mogę się z nim skontaktować w każdej z następujących problemów:

    (1) chcesz ex powrotem.
    (2) Zawsze masz koszmary.
    (3) Aby być promowane w jego biurze
    (4) dziecko chce.
    (5) chce uczcić męża / żony, aby być tylko twój na zawsze.
    (6) zapotrzebowanie na pomoc finansową.
    (7) Jeżeli chcesz mieć kontrolę nad tym małżeństwie
    (8) Czy będziesz przyciągać ludzi
    (9) leczy HIV.
    Skontaktuj się z tego wielkiego człowieka dziś, a będziesz zadowolony, że tak .. E-mail: drusobospelltemple@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...